Elinesu.reismee.nl

Een natte week

Daar ben ik weer met een update van afgelopen week.
Dinsdagavond ben ik gaan zwemmen met mijn roomie Iris en onze buren. En ik kan jullie vertellen, een uur baantjes trekken is best pittig als je al een tijd niets aan sport gedaan hebt (het fietsen door Paramaribo niet meegerekend..). Ondanks dat ik na een aantal baantjes niet meer zo snel vooruit kwam, was het heerlijk om weer actief bezig te zijn. Daarom zijn we vandaag (donderdag) weer gaan zwemmen. Ja ja, ik wordt nog eens sportief in Suriname.
Woensdag mocht ik mee gaan 'zwemmen' met de kinderen van Betheljada. Ik ben nu al een tijd hier en kijk van veel dingen niet meer raar op, maar dat was toch weer een momentje van verbazing. Er werden een aantal kimderen van de groepen gehaald om mee te gaan. Toen de bus er was, werden de kinderen 'ingeladen'. Dit gaat iets anders dan in Nederland. Achter in de bus ligt een soort matras met wat lakens er overheen. De kinderen worden uit hun buggy of rolstoel getilt en met zn allen op het matras gelegd. Zo worden de kinderen liggend, zonder riem of gordel, naar het zwembad gebracht. De rolstoelen blijven achter op Betheljada. Bij het zwembad aangekomen worden de kinderen in de bus omgekleed. Als ze hun zwemkleding aan hebben tilt iedere begeleider een kind op en draagt het naar het zwembad. Gelukkig is er een helling om het zwembad in te lopen en hoef je niet met kind en al over de rand van het zwembad heen. De meeste kinderen kunnen niet zelf hun hoofd boven water houden, waardoor je ze een half uur lang goed vast moet houden. Er worden geen zwembandjes of iets dergelijks gebruikt, dus dat kost best wat kracht. De dag erna voelde ik mijn armspieren.. Maar de kinderen genoten in het water en dat was fantastisch om te zien en mee te maken!
Al dat gezwem zorgde dus voor een erg natte week..
Vrijdagochtend vertrek ik voor 4 dagen naar Apiapaati (een plaats in het binnenland van Suriname). Daarom vandaag naar de stad geweest om nog wat nodige spullen te kopen en natuurlijk een klein kadootje voor Iris, die maandag jarig is.
Verder mijn koffer ingepakt vandaag, dat valt nog steeds niet mee.. Wat neem ik mee, hoeveel neem ik mee.. Pfft..
Ik heb veel zin in de trip, want er staan veel leuke en spannende dingen ophet programma. Maar dathoren jullie volgende week allemaal wel! ;-) Ik heb alleen weinig zin in de reis naar Apiapaati. We moeten morgen om 7 uur al klaar staan.. En dan hebben we een rit van 3 uur met de auto voor de boeg en daarna moeten we nog zo'n 4 uur varen.. Maar ja, dat overleven we ook weer wel.
Fijne Pinksterdagen allemaal!

Veel lieve groetjes uit Pmb!

Reacties

Reacties

Nicole

Leuk leuk om je verhaal weer te lezen!
Geniet van je dagen in het binnenland.
Grtjs

Eline

Fijn dat je het leuk vind om m'n blog te lezen ;-)
Ik heb zeker genoten van de dagen in het binnenland!
Bedankt voor je reactie!
Groetjes..

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!